Recycles מתיש לכיש 2016 שבת 16.01.2016 החל מ-06:00 בבוקר, חניון מבשלת שריגים
ברוכים הבאים לאירוע ה-Gravel השנתי של Recycles בארגון Bikeway ועז הרים! ״הכביש של השטח״
רכיבת גראבל היא רכיבה על דרכי כורכר, דאבלים, דרכי עפר ומקטעי כביש. מסלול גראבל טוב ישלב דרכים מגוונות ממגוון סוגים, כמעט ללא סינגלים ואתגרים טכניים. מדובר על שילוב של מרחקים ארוכים וקצב שלקוחים מעולם הכביש, עם חוויית טבע מהממת והרפתקנית שלקוחה מעולם השטח. אם תרצו, רכיבת גראבל היא רכיבת הכביש של השטח, אבל אל תטעו, פה ושם תתקלו גם באיזה ירידה או עליה מאתגרת טכנית…
ומה אומרת על זה וויקיפדיה?
Globally, far more roads are surfaced with gravel than with concrete or tarmac; Russia alone has over 400,000 km (250,000 mi) of gravel roads. ובעברית: יותר דרכים בעולם מכוסות גראבל מאשר באספלט או בבטון. רק ברוסיה לבדה יש יותר מ-400,000 קילומטרים של דרכי גראבל!
הולדת הספורט והאופניים המתאימים
פעם היו רק אופני כביש ורק ביירופה. ובחורף היירופאי היה גשם זלעפות, בוץ, שלג וקור-דובי-קוטב. ואז כמה חבר׳ה המציאו את הסייקלוקרוס, כדי להמשיך להתאמן בחורף בדרכים המבוצבצות והחסומות בגדרות שבין כפר לכפר ועיירה לעיירה. מדובר היה על אופני כביש מחוזקים וגבוהים במעט, עם מרווח צמיגים ומעצורים שמאכלסים צמיגים רחבים יותר מצמיגי הכביש, ומשוננים כמו צמיגי שטח. רוכבים החלו לצאת לרכיבות נפח ארוכות והרפתקניות על אופני הסייקלוקרוס שלהם, בדרכים ששילבו דרכי גראבל, כבישים סוג ב׳ ו-ג׳ וענף חדש נולד: הגראבל. לענף הזה מייצרים כבר כמה שנים אופניים ייחודיים וייעודיים: הם דומים לאופני סייקלוקרוס רק עם מרווח צמיגים גדול יותר, בסיס גלגלים ארוך יותר, מרכז כובד וציר מרכזי נמוכים יותר, זווית ראש קהה יותר, צינור ראש גבוה יותר, ובקיצור - גאומטריה שנוחה למרחקים ארוכים, לשעות ארוכות על המושב, עם היגוי שנותר רגוע גם בירידות כורכר ב-50 קמ״ש, ומקום לצמיגים רחבים ועמידים שלא מתפנצ׳רים כל הזמן. עם זאת, אין שום בעיה ליהנות ולתת בראש ביירוע שלנו גם עם אופני סייקלוקרוס טהורים (רק הקפידו להרכיב צמיגי גראבל רחבים, עמידים וייעודיים, ככל שהשלדה מאפשרת), או לחילופין, עם אופני הקרוס קאנטרי/מרתון שלכם. מה שיש לכם בבית, מה שעושה לכם טוב, מה שמאפשר לכם ליהנות ממסלול שומט לסת, מתנאי רכיבה חורפיים, ומהנקניקייה והבירה בקו הסיום.
אודות המסלול
מסלול התחרות הוא מסלול בניווט עצמי המבוסס על שבילי גראבל לבנים, כמה דרכים חומות שהופכות לבוץ תחת גשם ומקטעי אספלט נידחים ברמות גימור משתנות. סינגלים - חפשו ביירוע אחר… קבצי מסלולי האירוע ישוחררו כ-4 ימים טרום האירוע.
יש שני אורכים: 1. מתיש לכיש מלא - 103 ק״מ ו-1,600 מטרים של טיפוס אנכי. 2. מתיש לכיש בינוני - 78 ק״מ ו-1,250 מטרים של טיפוס אנכי.
נקודת הכינוס, החניה והסיום, ולמעשה מתחם האירוע, היא מבשלת שריגים בישוב שריגים/ליאון. הזינוק הוא בכניסה לפארק עדולם, והרוכבים יתגלגלו אליו מנהלתית מאזור הכינוס. המרחק לזינוק הוא פחות מקילומטר, ואין עליות בדרך (-: לאורך המסלול ימוקמו 2 תחנות רענון באדיבות Powerbar: בקילומטר ה-35 בקירוב בקילומטר ה-65 בקירוב.
הוראות הגעה לאזור הכינוס ביישוב שריגים (לי-און) הזינו ״מבשלת שריגים״ ב-WAZE
זו תחרות או מסע? אירוע או מירוץ?
הדרך האמצעית בבודהיזם (ידועה גם כדרך המתומנת האצילה, הנה, כך כותבים זאת בסנסקריט: आर्याष्टाङ्गो मार्गो), הידועה גם כ"מידת האיזון" ביהדות ו"כשביל הזהב האריסטוטלי", חזרה ונתגלתה על ידי גאוטמה בודהה במהלך חיפושו אחר הארה.
ולענייננו, האירוע שלנו, ״אתגר הרכיבה Recycles מתיש לכיש״ אם תרצו, מציע למשתתפיו את הדרך האמצעית בין אירוע פיראטי לבין תחרות איגוד רשמית על כביש סטרילי. האירוע מציע למשתתפים אווירת אתגר, ניווט עצמי, אחריות אישית והתמודדות לבד עם מה שיקרה בדרך, אך עם שני מסלולים חווייתיים תפורים ומתוכננים מראש, רכבי ליווי וחילוץ עם צוות רפואי, מכונאי נייד באדיבות SHIMANO ISRAEL, שתי תחנות רענון רשמיות, מדידת זמנים, פרסים (לא רק) למנצחים ואחלה צ׳ופרים בסיום לכל משתתף. מממ… נשמע כמו הרפתקה. המסלול אמנם נידח יחסית, אך אינו סטרילי, כלומר בשימוש של כל העולם ואחותו ולא רק של משתתפי האירוע. בסדר עולה מדובר על הולכי רגל, רוכבים אחרים, רוכבי סוסים, נהגי מכוניות וג'יפים ורוכבי אופנועים. לאורך המסלול אין סימון וחיצים, וגם לא ליווי ואבטחה של ניידות ואופנועים, מרשלים ומאבטחים. לכן יש לרכוב באירוע כמו בכל רכיבת אימון או טיול לבד או עם חברים בשטחים פתוחים ובדרכים וכבישים ציבוריים: תוך הפעלת אחריות ושיקול דעת, ציות לחוקי התעבורה והרבה הרבה זהירות.
מה אתם מקבלים?
2 צירי מסלול לניווט עצמי בקובץ למכשיר GPS שתי תחנות האכלה ושתייה באדיבות Powerbar מכונאי מוטס, טוב נו, יושב בטנדר, באדיבות SHIMANO מדידת זמנים, דירוג, פודיומים ב-8 קטגוריות(!): אופני הרים או אופני גראבל (זינוקים נפרדים בהפרש של חצי שעה זה מזה), נשים או גברים, גילאים עד 39 או 40 ומעלה. רכבי ניהול וחילוץ, עם חובשים ועם ציוד רפואי T-shirt האירוע בעיצוב ייחודי בירת בוטיק מהחבית ונקניקייה ב"מבשלת שריגים" בקו הסיום. המארגנים ממליצים על 'הבירה המכוערת' (לשעבר ההודית המכוערת, ה-IPA של המבשלה) אם הטמפרטורות יהיו סבירות או על 'הטריפל הבלגית' (כן,זו עם ה-9.2% אלכוהול) אם יהיה קור-דובי-קוטב או אם תפרוש בשל תקלה מכאנית ויבוא לך למות. אחרי שני טריפלים לא באמת תזכור איך קוראים לך ומה קרה היום. שתו באחריות! החליטו על נהג תורן, פיכח ופיקח מראש. בשנה הבאה הוא ישתה...
טקסי סיום זחוחים משהו, כראוי לאירוע שמתחיל ומסתיים במבשלת בירה. היק.
פרסים יקרי ערך – גם למנצחים בכל פודיום וגם בהגרלות חופשיות בין כל המשתתפים.
אלבום תמונות רשמי, חינמי, מהמם וברזולוציה גבוהה של צלם האירוע העילאי והלא-מתנשא גלעד קוולרצ'יק.
מה אתם נותנים? תשלום דמי השתתפות – הירשמו כבר היום והתחמקו מעליית המחירים בשבוע האחרון טרום האירוע! והבטיחו לעצמכם T-shirt במידתכם
חתימה על טופס שחרור מאחריות והצהרת בריאות
התחייבות למלא אחר החוקים שמופיעים בהמשך, כולל איסוף כל פסולת שתייצרו במהלך הרכיבה, וכן, זה כולל עטיפת ג׳ל דביקה וגועלית שמלכלכת את חולצת הרכיבה החדשה והיקרה להחריד שלכם.
על מה אנו ממליצים?
הביאו עמכם ביגוד חורף, מחמם, נגד רוח וגשם – אי אפשר לדעת מה ילד יום באמצע ינואר. הצטיידו באוזן חלופית למעביר האחורי, משאבה ולא רק בלון CO2, פנימית חלופית ולא רק תולעים וטלאים. שאו עמכם מזון איכותי ואנרגטי לכמה שעות ארוכות על המושב. צלמו, הפיצו את הבשורה בכל רשת/מדיום/אתר/קבוצת מהנשמע. ערכו בדיקה ארגומטרית פעם בשנה, גם אם התקנות החדשות לא מחייבות אותה: אנחנו מבקשים הרבה מהלב ומהגוף שלנו וכבר לא ילדים, אז למה לא לבדוק את תקינותם? רכשו לעצמכם ביטוח תאונות אישיות מקיף ורחב לשימושים תחרותיים וספורטיביים. שיהיה סעד כלשהו ליום סגריר. מגיע לגוף שלכם לפחות מה שאתם מפרגנים לרכב שלכם...
קטגוריות
קטגוריה תיפתח במינימום של 5 משתתפות/ים! גראבל עד 40 קצר/ארוך גראבל 40+ קצר/ארוך הרים עד 40 קצר/ארוך הרים 40+ קצר/ארוך נשים קצר/ארוך
החוקים גיל המינימום להשתתפות: מי שמלאו לו 18 שנים אמיתיות. כלומר כל מי שנולד לפני 17.1.1998.
בקטגוריית גראבל רשאים להתחרות רק רוכבים על אופני סייקלוקרוס, כביש וגראבל. גודל הגלגל לא עקרוני, כידון כביש מעוקל דווקא כן עקרוני.
בקטגוריית אופני הרים רשאים להתחרות רק רוכבים על אופני הרים. גודל הגלגל לא עקרוני.
הרכיבה באירוע לאורך שני המסלולים המפורסמים באתר האירוע בלבד.
יש לחתום על טופס שחרור מאחריות והצהרת בריאות כתנאי להשתתפות.
חובת רכיבה עם מספר משתתף/מדבקת רוכב רשמיים.
חובת רכיבה עם טלפון נייד טעון והזנת מספר החירום של האירוע: 053-4249181.
יש להגיע עם ציוד תקין, במקום עמדת מכונאי של SHIMANO לבדיקה וטיפול בתקלות באופניכם.
הניווט באירוע הוא ניווט עצמי ע״י מכשירי ניווט או בטכניקות קדמוניות יותר, המסלולים אינם מסומנים.
מותר לעזור לרוכבים אחרים.
חובה לרכוב באירוע עם ציוד תיקון תקרים ותקלות מכאניות.
אין להשליך פסולת משום סוג שהוא באירוע. כל מה שאתם מייצרים אתם מחזירים לקו הסיום. ניתן להשאיר עטיפות ופסולת ברכבי הליווי ובתחנות הרענון.
המסלולים אינם סטריליים! תיתכן עליהם תנועת מטיילים רגליים, רוכבים, על אופנוענים ונהגי רכבים, עם כיוון המסלול וגם נגדו.
לפיכך יש להישמע לתקנות התעבורה הרגילות של כלי רכב בכל עת תוך הפעלת אחריות ושיקול דעת ומשנה זהירות: רכיבה בטור או כבודד ולא בזוג, שמירה קפדנית על הימין, רכיבה מימין לשול היכן שמתאפשר וכולי.
יש להפעיל שיקול דעת ולרכוב באופן אחראי ומושכל לאורך כל הרכיבה ובחיים כרוכב בכלל.
רכבי החילוץ שמלווים את המסלול נועדו בראש ובראשונה להגשת סיוע רפואי. במידה ויוכלו יחלצו רוכבים מן השטח גם בשל תקלה טכנית.
לוח זמנים - שבת 16.01.2016 - חניון שריגים (לי-און)
06:00-07:20 חלוקת ערכות משתתף לרוכבי הגראבל 06:30-07:50 חלוקת ערכות משתתף לרוכבי אופני הרים 07:30 – זינוק גראבל 08:00 – זינוק אופני הרים 12:30 בקירוב – פודיום מסלול בינוני 13:00 בקירוב – פודיום מסלול ארוך 14:30 סגירת מסלול, מדידת זמנים וקו סיום (שמונה שעות להזנקה זמן הגג הרשמי לסיום רשמי של האירוע)
כמה זה עולה לי ואיך נרשמים?
עלות הרשמה מוקדמת (עד לתאריך 8.1.2016) - 150 שקלים עלות הרשמה מאוחרת (מה-9.1.2016 ועד לבוקר האירוע) - 180 שקלים הרשמה לאירוע דרך החנות Bikeway בטלפון 03-9075890 יש להדפיס טופס שחרור מאחריות והצהרת בריאות ולהביאו חתום לעמדת הרישום באירוע
אל תאמינו לנו, האמינו למדיה! הנה מה שכתבו בשני אתרי האופניים המובילים בארץ על מתיש לכיש 2015:
בעלי תפקידים
מתכנן המסלולים – מר לימור שני, קרוס ישראל בשטח מנהל מסלולים – נימי כהן, עז הרים הדרכות והפקות מנהל אירוע – זיו ענפי, Bikeway רישום ומדידת זמנים – רביד נתנזון, Bikeway תחנות רענון – ערן גיל-בר צלם הבית – גלעד קוולרצ׳יק מנהל תחום משקאות התאוששות על בסיס לתת וכשות – עופר רונן, מבשלת שריגים http://www.bikeway.co.il/
הטקסט כתוב בלשון זכר, כי הצורה המשמשת להבעת הזכר היא הצורה הבלתי מסומנת בעברית.
|